| Web PromotionSådan skriver du til 
			søgemaskinerne. 
			Indholdet i et web site er af meget stor betydning 
			for søgemaskinerne, faktisk den faktor der betyder mest af all og 
			indhold betyder i denne sammenhæng tekst, fordi det er det 
			søgerobotterne kan læse. Det man er nødt til at forstå er at søgemaskinerne 
			ikke læser indholdet som vi mennesker gør, de indsamler indholdet og 
			behandler det matematisk med det formål at kunne identificerer 
			hvilke søgeord der er relevante for denne side og dermed kan man i 
			princippet skrive indhold, der af søgemaskinerne opfattes som godt 
			og indholdsrigt, men som for mennesker er det rene volapyk. Sådan finder en søgemaskine principielt sidernes 
			relevante søgeord.Det kaldes tekst indeksering og foregår ved at 
			søgemaskinen først henter sidens tekst for at behandler det med det 
			formål at kunne lave en liste med relevante indholdsord (begrebet 
			indholdsord, er det samme som søgeord, men vi ser ny tingene fra 
			søgemaskinens side). Det er klar at at den enkelte søgemaskine har 
			sin helt særlige måde at lave tekst indeksering på, forskellige 
			parametre bruges og vægtes forskelligt, men grundlæggende gøres det 
			således:  1. Først smides alle kendeord, forholdsord, og 
			bindeord væk.2. Herefter smides alle Almindelige verber (ved, se, gøre, være, 
			have) væk.
 3. Herefter smides alle stedord væk.
 4. Dernæst smides alle almindelige tillægsord (stor, sen, høj) væk.
 5. Derefter smides alle fylde ord (derfor, alligevel, imidlertid) 
			væk.
 6. Så smides alle ord der forekommer i alle (de fleste) dokumenter 
			væk.
 7. Endeligt smides alle ord der kun forekommer en gang eller/og kun 
			i et dokument væk.
 Det er klart at denne ret voldsomme sortering vil 
			resulterer i at ganske få ord er tilbage, hvilket er det præcise 
			formål, jo mere præcist denne frasortering kan gøres jo mere 
			relevante vil søgeresultaterne blive. Det at skrive optimeretAt kunne skrive optimerede tekster er en kunstart, 
			som ikke mange mestre. Det handler nemlig om andet og mere end at 
			kunne skrive en tekst der lander med en god placering i 
			søgemaskinerne for relevante søgeord At kunne skrive optimeret handler selvfølgelig 
			dels om placering, men det handler også om konvertering. Om at kunne 
			skrive sådan, at den tekst der er optaget på søgemaskinens resultat 
			side for et givent søgeord, er sådan formuleret at brugerne trykker 
			på vores link i stedet for linket over/eller under. Og det handler 
			om at vores sider dels er formuleret sådan at brugerne læser teksten 
			og får lyst til at læse andre sider på vores site og ender med at 
			købe vores vare, bestille vores tjenester, kontakte os for tilbud, 
			eller hvad det nu er vi tjener vores penge ved. Der er med andre ord tale om både og. Nogle gange 
			handler det om at lave det bedste kompromis, men endnu bedre er det 
			hvis man kan opnå at der ikke er tale om et kompromis og at teksten 
			ender med både at indeholde de rigtige indholds-/søgeord, i de rette 
			mængder og med de rigtige placeringer og samtidig er let læselig og 
			interessant.  Praktiske råd1. Start med at planlæg dit indhold. Du tager 
			udgangspunkt i din søgeordsanalyse, Læs her artiklerne
			
			Søgemaskineoptimering Før vi begynder og 
			
			
			Søgemaskineoptimering - Sådan finder du de vigtige søgeord. Hvis 
			du allerede nu kan lave en logisk opdeling af dit indhold i 
			overordnede søgeord og lave en liste med artikel overskrifter, så er 
			du godt hjulpen. 
			 2. Tag udgangspunkt i det 
			enkelte søgeord. Lav en liste over de forskellige former ordet kan 
			have, forskellige tider og forskellige beslægtede ord. Undersøg og 
			lav en liste over hvilke ord søgemaskinerne forbinder semantisk med 
			søgeordet. I google gøres det med ~ (kaldes en tilte) søgning (prøv 
			som eksempel at søge med ~inkjet og se at ordet epson er semantisk 
			forbundet med inkjet). Se på hvilke andre søgeord der har 
			forbindelse med ordet. 3. Kik på søgeordsanalysens 
			søgesætninger og lav en liste over disse. Din søgeordsanalyse vil 
			givet have peget på et antal specifikke sætninger, der indeholder 
			dit vigtige søgeord og som bruges meget. Overvej her om nogle af 
			sætningerne er så gode at du skal have flere forskellige artikler 
			optimeret til hvert enkelt søgesætning, er det tilfældet så opdater 
			din indholdsplan. 4. Skriv første udkast til 
			artiklen hvor vægten ligger på at lave en god artikel med det 
			indhold og de informationer brugerne har brug for. Det er klart at 
			søgeordene og optimering gerne må ligge i baghoved, men hovedvægten 
			bør ligge på at lave en god og læseværdig artikel. Vær opmærksom på 
			artiklens længde. Bliver den længere end f.eks. denne artikel bør 
			man overveje at dele artiklen i to eller tre dele hvis det falder 
			naturligt. 5. Optimer teksten med 
			søgeordene som den væsentligste faktor. Optimeringen inkluderer både 
			tekstens formuleringer, struktur og ordvalg. Det drejer sig primært 
			om at få søgeordet og heraf afledte ord ( se punkt 2.) til at 
			optræde tit og prominent i teksten, uden at teksten bliver vrøvl.
			 Kik på dine formuleringer. Kan du 
			omskrive sætninger så søgeordet kommer først i sætningen og først i 
			afsnittet. Kan du indføje/tilføje sætninger eller afsnit, så 
			søgeordet forekommer flere gange. Kik på artiklens struktur. Kan du 
			indføje/tilføje flere overskrifter (med brug af H1, H2 osv. tags) 
			hvor søgeordet indgår, gerne som det første ord. Kan du fremhæve 
			søgeordene i nogle af afsnittene, kan du evt. indsætte (gerne små og 
			ikke for mange) relevante billeder og illustrationer i artiklen. Kik på artiklens placering i sitets 
			struktur. Kan du linke til andre artikler i sitet, med søgeord som 
			den aktive del af linkteksten og er der artikler i sitet der med 
			relevans kan linke til denne artikel, ligeledes med søgeord som den 
			aktive del af link teksten. Kik på teksten og se om du evt. med 
			relevans kan skrive skrive afsnit eller sætninger der giver mulighed 
			for at linke til andre artikler eller for andre artikler at linke 
			til denne. Overvej om der er fremtidige planlagte artikler der bør 
			linkes til/fra og forbered dette. Overvej om artiklen kunne give 
			anledning til at skrive mere indhold og flere artikler og tilføj 
			disse til planen. kik på muligheden for at linke fra 
			artiklen til andre sites. Hvem du linker til siger meget om hvilket 
			tema din artikel ligger inden for. Søg med artiklens søgeord i de 
			forskellige søgemaskiner for at finde relevante sites at linke til. 
			Hvis du kan finde et autoritativt site for dine vigtige søgeord, så 
			skal du linke til disse sitet. Undlad helt at linke til sites der 
			ikke ligger inden for artiklens tema 6. Søgemaskineoptimer din 
			artikel uden for eget site. Er artiklen relevant for andre websites 
			at linke til. Læs her artiklen
			
			Søgemaskineoptimering - De vigtige links hvor det bl.a. 
			beskrives at artikler kan være skrevet netop med det formål at 
			skaffe links fra andre sites. Artiklen kunne måske også bruges som 
			svar i forskellige spørgsmål og diskussioner i fora rundt omkring på 
			nettet. 7. Lig artiklen væk et 
			stykke tid, gerne til efter du har skrevet andre artikler, tag den 
			så frem igen og læs den højt for dig selv. Hvis du kan gøre dette 
			uden at det lyder fjollet og får dig til at grine eller tænke "hvad 
			mener jeg her" så er artiklen som udgangspunkt i orden. Overvej når 
			du nu har artiklen fremme og der skal tilføjes indhold, rettes 
			indhold, linkes til andre eller om andre nye artikler kan linke til 
			denne. 8. Kontroller placeringen i 
			søgemaskinerne og i de forskellige værktøjer der er til rådighed, se 
			f.eks. i Google 
			Webmasters tool, om der skulle være links der fejler, prøv med 
			en site: søgning at se om artiklen er fundet af søgemaskinerne og se 
			i din besøgsstatistik om artiklen faktisk læses   Læs mere om søgemaskineoptimering 
			her:
            Søgemaskineoptimering - Før vi begynder
            Søgemaskineoptimering - Sådan finder du de vigtige 
            søgeord
 Søgemaskineoptimering - Optimering af en side til 
            et ord.
 Søgemaskineoptimering - De vigtige links
 Søgemaskineoptimering - Selvmord, selvmål, 
            selvhenter
 Søgemaskineoptimering - Skriv indhold til søgemaskinerne
 Søgemaskineoptimering - Tilmelding til søgemaskiner.
 Søgemaskineoptimering - På en ny måde
 Søgemaskineoptimering - Forudsætninger for succes
 Søgemaskineoptimering - Når du er nødt til at redesigne dit site
 Søgemaskineoptimering - Frequently Asked Questions
 Søgemaskineoptimering - via tema
 Læs også disse serier
			
			SøgemaskineoptimeringSøgemaskinepositionering
 Søgemaskinemarkedsføring
 Webpromotion
 IT sikkerhed
 Hacking
 Google
 SEO - Blackhat Teckniques
 |