Søgemaskineoptimering
Hvad er nu det
Søgemaskineoptimering er både kunst og eksakt
videnskab. Nogle af elementerne er hård matematik, der kan tælles og
måles, mens andre er mere subjektivt vurderende forankret.
Søgemaskineoptimering handler selvfølgelig om optimering til
søgemaskinerne, det er her den matematiske del findes, men
søgemaskineoptimering handler også om mennesker og heri finder vi
den subjektive del.
Søgemaskineoptimering drejer sig i første omgang
om, at give søgemaskinernes robotter den "føde" de kan lide.
Søgemaskineoptimering drejer sig om placering i søgemaskinernes
indekser for de søgeord vi finder relevante og realistiske for det site vi optimerer.
Søgemaskineoptimering er dog mere og andet end den
rene placering på søgemaskinernes resultatsider,
søgemaskineoptimering drejer sig også om at få brugere til at klikke
på vores links, når de finder dem på søgemaskinernes resultatsider
for vores søgeord.
Søgemaskineoptimering er både et spørgsmål om at
optimere HTML koder på de enkelte sider, det er et spørgsmål om at
udnytte de muligheder der ligger i HTML standarden og optimerer
selve sitets struktur og endeligt er det et spørgsmål om at skrive
optimerede tekster, der både behager søgemaskinerne og de brugere
der ser vores sider.
Ud over de ting der sker på vores site, handler
søgemaskineoptimering om links. Især når det drejer sig om Google,
der er den vigtigste søgemaskine for danske virksomheder, er
arbejdet med at skaffe links til siderne, en meget vigtig faktor.
Når vi arbejder seriøst med søgemaskineoptimering er links
ikke bare links. Søgemaskinerne vurderer relevansen af hvert enkelt
link, hvad enten vi taler om et eksterne eller et internt link. Ikke
relevante interne links kan decideret skade et site og ikke
relevante eksterne links har ikke den store værdi.
Hvis vi skal placerer begreberne i en sammenhæng,
så giver søgemaskineoptimering den indledende placering i de
forskellige søgemaskiner. Herefter følger søgemaskinepositionering,
hvor vi arbejder på at flytte vores indledningsvise placering op på
den første side, helt op til den første placering. Webpromotion er
den store overordnede ramme hvori alle vores web baserede
markedsføringstiltag ligger.
Læs mere om søgemaskineoptimering
her:
Søgemaskineoptimering - Før vi begynder
Søgemaskineoptimering - Sådan finder du de vigtige
søgeord
Søgemaskineoptimering - Optimering af en side til
et ord.
Søgemaskineoptimering - De vigtige links
Søgemaskineoptimering - Selvmord, selvmål,
selvhenter
Søgemaskineoptimering - Skriv indhold til søgemaskinerne
Søgemaskineoptimering - Tilmelding til søgemaskiner.
Søgemaskineoptimering - På en ny måde
Søgemaskineoptimering - Forudsætninger for succes
Søgemaskineoptimering - Når du er nødt til at redesigne dit site
Søgemaskineoptimering - Frequently Asked Questions
Søgemaskineoptimering - via tema
Læs også disse serier
Søgemaskinepositionering
Søgemaskinemarkedsføring
Webpromotion
IT sikkerhed
Hacking
Google
SEO
Blackhat Techniques
Søgemaskineoptimering og Bufferzone.dk
For at kunne lave søgemaskineoptimering
ordentligt, kræver det at man kender markedet samt at man ved
hvordan sitet der skal optimeres hænger sammen. Bufferzone.dk's
grundlæggende ide er, at dit firma bedst kender jeres marked og også
bedst ved hvordan jeres site er skruet sammen.
Bufferzone.dk kan sagtens lave både det praktiske
arbejde og de nødvendige analyser, men da søgemaskineoptimering er
en proces der faktisk løber i hele sitets levetid, vil en sådan
løsning betyde stor afhængighed af bufferzone.dk hvilket i længden
potentielt kan bliver dyrt for din virksomhed.
Bufferzone.dk styrke ligger i at sætte dig og dine
folk i stand til at optimerer jeres eget site. Vi laver analyserne
sammen med jer og vi sætter jer i stand til at omsætte analysernes
resutlat til praktisk optimering. På denne måde køber du viden som
du selv kan bygge ovenpå, du bliver uafhængig af os og er fri til at
samarbejde med andre hvis du ønsker. Det er vores erfaring at
samarbejde er mere frugtbart end afhængighed på det lange sigt, til
fordel for begge parter. |