Søgemaskinepositionering
Søgemaskinepositionering er et lidt ældre udtryk,
der ikke bruges så meget i dag, men dog stadigvæk anvendes af "de
gamle" i faget. Hvor søgemaskineoptimering drejer sig om at få
siderne optaget i søgemaskinerne for specifikke søgeord, handler
Søgemaskinepositionering er kampen for placering i de forskellige
søgemaskiner for specifikke søgeord. Det drejer sig med andre ord om
at erobre terræn og om at fastholde det terræn man allerede har
erobret.
Søgemaskinepositionering er andet og mere end blot
kampen om placering. Søgemaskinepositionering handler også om at
være optaget på en sådan måde at folk faktisk klikker på linket til
siderne. Det er altså ikke nok f.eks. at være nummer 3 på siden for
et vigtigt ord, man skal også være optaget med et link og en
linktekst, der får folk til at klikke på linket.
Søgemaskinepositionering kompliceres af flere
forskellige forhold. Før det første er alle søgemaskiner er
forskellige, både med hensyn til hvordan de ranker de enkelte sider
og med hensyn til hvordan de bestemmer hvad der skal danne linket og
link teksten. Google bruger f.eks. ofte title taggen til linket og
Meta description til linkteksten, men kan også og finde på at bruge
den tekst der er optaget i Open Directory
Project
som linktekst, hvis sitet er optaget der. For det andet er der hele
diskussionen om hvilke forhold den enkelte søgemaskine bruger til at
ranke siderne indbyrdes og konkurrencen på de forskellige søgeord.
Søgemaskinepositionering kræver både overblik
planlægning og vedligeholdelse af viden på flere områder.
Søgemaskinepositionering er et kontinuerligt job, der hele tiden
kræver tilpasninger og ændringer. Hvis man vælger at arbejde
kontinuerligt, lidt hver dag, opnår man den bedste effekt,
forårsrengøringsmetoden, hvor man giver den en ordentlig skalle en
gang om året, kan også anvendes, men er ikke så effektiv og koster
ofte en den mere.
Udover det praktiske arbejde
søgemaskinepositionering kræver, så er man også nødt til at have den
nødvendige viden, denne viden kan dels fås ved at følge med i de
relevante fora og blog's på nettet, men søgemaskinepositionering er
så specialiseret at man er nødt til at arbejde med det i praksis for
at kunne omsætte viden til praksis.
Læs mere om
søgemaskinepositionering
her:
Søgemaskinepositionering - 5 minutter om dagen.
søgemaskinepositionering - Den store grundlæggende plan
søgemaskinepositionering - Web
Statistik. Sådan finder du guld
søgemaskinepositionering -
Læs også disse serier
Søgemaskineoptimering
Søgemaskinepositionering
Søgemaskinemarkedsføring
Webpromotion
IT sikkerhed
Hacking
Google
SEO
Blackhat Techniques
|