Forside   Profil    IT sikkerhed    Søgemaskineoptimering    Reference    Ressourcer

 

Midlertidige links: Ekspertise og vidensbank

webpromotion

Hvordan tilmelder jeg min hjemmeside til søgemaskinerne

Hvordan tilmelder jeg min hjemmeside til søgemaskinerne eller tilsvarende/beslægtede formulering kan man finde mange eksempler på i fora overalt på nettet. De udenlandske fora er ingen undtagelse, bortset fra at tilmelding der ofte heder submitting.

Svaret på hvordan man tilmelder sin hjemmeside eller web site er dog, hvis der skal svares ordentligt, ikke sådan lige til, idet der er nogle forudsætninger der bør være opfyldt for man overhoved tilmelder.

Forudsætninger for tilmelding

At tilmelde sin hjemmeside til en søgemaskine er lidt ligesom at søge om optagelse. Søgemaskinerne optager ikke hvad som helst, siderne skal faktisk have noget at byde på før de kommer med. Søgemaskinerne bryder sig ikke om halvfærdige sites, eller sites der er fulde af fejl, herunder især html fejl og forkerte links rundt i sitet. Læs artiklenSøgemaskineoptimering - Før vi begynder. Følgende bør som minimum være i orden

  1. Der bør være et vist minimum af indhold. læs artiklen Søgemaskineoptimering - Skriv indhold til søgemaskinerne.

  2. Koderne bør være valideret så de åbenlyse fejl er fjernet

  3. Links bør være gennemtestede og strukturen ikke for dyb. Enkelt sider, der ænger for enden af en link streng bør også undgås

  4. Du bør have skaffet eksterne links til sitet, så det ikke står helt allene. Læs artiklen Søgemaskineoptimering - De vigtige links

  5. Du bør naturligvis undgå de ting søgemaskinerne straffer. læs artiklen Søgemaskineoptimering - Selvmord, selvmål, selvhenter

Hvor skal der tilmeldes.

Hvis du søger lidt i Google, vil du kunne finde masser af sites og tjenester, der tilbyder at tilmelde dit site til 1000 forskellige søgemaskiner for næsten ingen penge og på ingen tid. Der er flere grunde til at man ikke skal bruge disse tjenester. Den bedste grund er at det ikke kan betale sig, ligegyldig hvor billigt det er, selv ikke hvis det er gratis.

Du vil meget hurtigt opdage at den trafik du får kommer fra ganske få søgemaskiner. Faktisk vil det normalt være sådan at langt størsteparten af den trafik du får kommer fra google, og resten kommer langt overvejende fra 2 til 3 andre. problemet med automatisk tilmelding til mange maskiner jo er nødt til at anvende, hvad man kunne kalde, "gennemsnits tilmeldinger", hvor de bruger den samme tekst og formulering til alle deres tilmeldinger. Dette er ikke effektivt og det kan langt bedre betale sig at koncentrere sig om dem der faktisk giver trafik.

Hvem bør man koncentrere sig om.

Hovedsøgemaskinen i Danmark har de sidste par år været Google, så her bør du ligge mange kræfter, ikke så meget i tilmelding, det har nemlig ingen effekt, men i at optimerer og sørge for at google giver en ordentlig placering. Læs i denne sammenhæng artiklen Webpromotion - Optimering til google.

Hvem der kommer ind som nr. 2 kan svinge en del. Det kan være MSN, Yahoo eller jubii, så disse bør være det næste mål. Du kan her læse artiklen Søgemaskinepositionering - Hvordan kommen man forbi Yahoo's dørmænd. der også langt hen af vejen vil dække jubii og der er en artikel om MSN under research i øjeblikket.

Som tredje prioritet vil det for mange være relevant at kikke på maskiner som FAST der er stærkt forbundet med Yahoo, og dermed også Overture og Inktomi. Disse er især relevante som alternativer til google adsense og google adwords hvis man er på disse markeder.

Som en sidste gruppe kan det være relevant at kikke på de forskellige danske tilbud, som Eniro, Krak og forskellige andre af de hurtigt skiftende tjenester på markedet. Kik på det segment du befinder dig i, se hvor konkurrenterne er repræsenteret.

Hvordan tilmelder man så?

Det er helt forskelligt fra søgemaskine til søgemaskine. idet vi her går ud fra at sitet er i orden, så er her lidt om hver maskine.

Google tilmelder man ikke til. de skriver selv at det ikke har effekt. Tilmeld i stedet til DMOZ og skaf gode links. Læs mere i artiklen Webpromotion - Optimering til google.

MSN og Live.com er spændende alternativer at følge i denne tid. Microsoft har meldt ud at de vil ind på søgemaskinemarkedet og de er så store at de nok skal snuppe en vis markedsandel. Her i 2006 har MSN dog store problemer med deres algoritme, der betyder at de leverer dårlige og spamfyldte søgeresultater. De vil formentlig få styr på deres ting, og man kan forvente at tingende begynder at rykke fra VISTA's release. Hold øje med den, men gør intet specielt, det er den forsvingende og usikker til endnu

Jubii er grundlæggende et index, der kræver betaling for at optage sites i sit index. Der er en gratis mulighed, men det er få søgeord og det er langsom optagelse. Jubii er et rent dansk fænomen og der vil være sites, hvor jubii er en god forretning. En måde at gribe det an på er at starte gratis og at se hvilken tilstedeværelse konkurrenterne har og så prøve sig frem et halvt år ad gangen. Ofte vil man kunne få søgeordsstatistik opgivet hvis man kontakter Jubii med en forespørgsel om betalt optagelse.

Yahoo er kæmbe stor internationalt og i skarb konkurrence med Google. I danmerk har Jubii dog langt hen af vejen taget Yahoo's niche. Med Yahoo.dk gælder samme forhold som for Jubii, der vil være markeder hvor den er interessant. Læs artiklen Søgemaskinepositionering - Hvordan kommen man forbi Yahoo's dørmænd.

FAST som findes på http://www.alltheweb.com var engang en stor uafhængig søgemaskine, der blev brugt at flere forskellige indexer. Når den er med her, så er det fordi den er en del a yahoo gruppen, hvor man også finder Overture og Inktomi. Hvis man operere i Google adword og Google adsense cirklerne, så bør man som minimum sprede sine anstrengelser og risici lidt, og her er bl.a Yahoo og dermed FAST, Overture og Inktomi interessante og bør overvejes.

Generelle råd om tilmelding.

Helt generelt kan det kun betale sig at tilmelde til de søgemaskiner, der faktisk giver trafik, alt andet er spild af tid.

Gør dig umage med hver enkelt tilmelding. Læs de hjælpesider den enkelte søgemaskine har stillet til rådighed, vær sikker på at minimumskravene er opfyldt og at intet af det der ikke tillades er udført. Se også på hvilke andre sites der er optager, hvad disse sites indeholder, og hvilke ting de er optaget med. Særlig umage tilrådes når tilmeldingsblanketten udfyldes. Glem alt om markedsførings spam, giv gode og sigende oplysninger som søgemaskinens brugere virkelig kan bruge til noget.

Hvis du ikke bliver optaget, så er der ofte en grund til det. Oftest er det at der ikke er indhold nok, eller at det indhold der er ikke bibringer noget nyt. Får du et afslag, så prøv at finde ud af hvorfor. Se kritisk på dit indhold, er det nok, er det godt nok, kan jeg skrive noget mere eller bedre, kan leg lave noget de andre ikke har. Giv den derefter nogle måneder hvor du laver markante tilføjelser og tilmeld derefter igen. Hurtig gentilmelding er den sikre måde at lande sig selv i et spam filter.

Lad være med at græde over spildt mælk. Hvis du ikke kan komme ind i f.eks. DMOZ (velkommen i kluppen) så husk at anstrengelserne skal svare til målet. Så glem DMOZ eller hvad det nu er og koncentrer dig om dine brugere, skriv indhold og giv brugerne det de ønsker, om nogle år kan du så prøve igen og går det heller ikke denne gang, så lev uden. ngen søgemaskine er uundværlig.

Læs mere om søgemaskineoptimering her:

Søgemaskineoptimering - Før vi begynder
Søgemaskineoptimering - Sådan finder du de vigtige søgeord
Søgemaskineoptimering - Optimering af en side til et ord.
Søgemaskineoptimering - De vigtige links
Søgemaskineoptimering - Selvmord, selvmål, selvhenter

Søgemaskineoptimering - Skriv indhold til søgemaskinerne
Søgemaskineoptimering - Tilmelding til søgemaskiner.
Søgemaskineoptimering - På en ny måde

Søgemaskineoptimering - Forudsætninger for succes
Søgemaskineoptimering - Når du er nødt til at redesigne dit site

Søgemaskineoptimering - Frequently Asked Questions
Søgemaskineoptimering - via tema

Læs også disse serier

Søgemaskineoptimering
Søgemaskinepositionering
Søgemaskinemarkedsføring
Webpromotion
IT sikkerhed

Hacking
Google
SEO - Blackhat Teckniques
 


Kontakt Os

Bufferzone.DK
C.F:Richsvej 90
2000 Frederiksberg
Denmark

e-mail
info@bufferzone.dk



Zones

- GraficZone
- ScriptZone
- LinkZone
- BannerZone











FocusZones

- webpromotion
-
søgemaskineoptimering
-
søgemaskinepositionering
Søgemaskinemarkedsføring
- IT sikkerhed

- SEO
- Hacking
- Google

Copyright 2006 BufferZone.dk. All Rights Reserved.
Legal Stuff, BufferZone dedication, Testimonials, Privacy Policy.



 
Tilmelding af hjemmesider til søgemaskinerne Tilmelding af hjemmesider til søgemaskinerne Tilmelding af hjemmesider til søgemaskinerne Tilmelding af hjemmesider til søgemaskinerne Tilmelding af hjemmesider til søgemaskinerne